Rok v recenzii: 2017

Rok v recenzii: 2017

Bol to pekný rok. Astrofyzici narazili na zlato – doslova – v detekcia dvoch kolízií neutrónových hviezd , pomocou detektorov gravitačných vĺn LIGO a Virgo. Zistenie potvrdilo jednu vec, ktorú vedci dlho predpokladali: že takáto kolízia je hlavným zdrojom ťažkých kovov, ako je zlato a platina vo vesmíre. Vo viac horkosladkom vývoji, NASA označilakoniec svojej misie Cassinik Saturnu po 27 rokoch a vedci zistili, že hovoria o politike,pochoduje na Washingtona protestovať proti tomu, čo hovoria, je protivedecký Biely dom. A to je len špička ľadovca.

Prispievatelia súhrnných správ o piatkovej vede Ryan Mandelbaum, vedecký spisovateľ v Gizmodo, Amy Nordrum, pridružená redaktorka v IEEE spektrum a Rachel Feltman, vedecká redaktorka v Populárna veda , porozprávajte sa o príbehoch, ktoré ich zasiahli od roku 2017...a urobte nejaké predpovede na rok dopredu. Navyše, poslucháči MolecularConceptor vážia svoje najlepšie tipy a my znovu navštívime niektorých našich obľúbených hostí roka.

Zamyslite sa nad rokom vo vede nižšie:

Chceli sme vedieť, aké vedecké príbehy u vás najviac zarezonovali. Tak ste nám to povedali! Samozrejme, Veľké americké zatmenie vyvolalo rozruch naprieč kontinentálnymi Spojenými štátmi.

A horkosladký koniec misie Cassini NASA bol pre mnohých dojemným a emocionálnym zážitkom – vrátane 8-ročnej Rosealee z Pensylvánie.